HTML

Kövess Twitteren!

Nincs megjeleníthető elem

Ász magas. Jó.

Kis pókeres blogozósdi

Linkblog

Machopoker

Nincs megjeleníthető elem

2009.12.25. 15:33 chek

Szériák?

Címkék: upswing downswing

Hallgattam egyik nap egy rádió műsort, amiben Tóth Ricsi említette a hallgatóknak, hogy tulajdonképpen a póker jó és rossz szériák váltakozása. Nem lettem annyira figyelmes, erre a mondatra... de a tegnapi játékom után újra hallgattam az adást és elmélkedtem, hogy tényleg így van e, vagy mi érezzük csak ezt? Mi akarjuk ezt érezni, hogy lássuk a fényt egy óriási downswing során?

Ugye az köztudott, hogy minden leosztás új esemény. Tehát egy bukó szériánál a véletlennek is közbe kell játszania, hogy érezhető hosszúságú szopóágon legyünk. Eltarthat ez 1k - 10k - 30k handen keresztül, anélkül, hogy hibáznánk? Tényleg léteznek ezek a sorozatok vagy csak mi képzeljük?

Sokszor veszem észre én is azt, hogy játék közben eljön egy olyan időszak, amikor minden asztalon prémium lapokat kapok, szettesedek, jönnek az outok, aztán jön a laphalál vagy a mégrosszabb, hogy megfordul minden és elcsorog a dollár. A bukás közepette, pedig azzal nyugtatom magam, hogy ennek be kellett következnie ez cooler volt... Elkönyveljük, hogy ez most egy downswing egy ilyen széria. Némiképp megnyugszunk, újra higgadt döntéseket hozunk és a vastag zöld vonal újra elkezd felfelé hasítani. Tehát kijátszottuk a rossz szériát, jön az jó. A megoldás kézenfekvő, játszani tovább, amíg jön a nyerő széria?

Ez az a pont szerintem, ahol a legtöbb pénz folyik el általában hevesebb vérmérsékletű embereknél. (Ráadásul magamon is éreztem ezt már, próbálom kiírtani...) Elkezdenek grindelni mint az őrült, felemelik az asztalszámot, szélesítik a range-üket és az arany pedig folyik ki a kezükből. Tudatalatt vissza akarjuk nyerni ezt a pénzt túl akarunk lenni ezen a lejtmeneten, de ez csak rossz döntéseket szül az esetek nagy százalékában.

Nekem ez a mai napig kérdéses, tényleg léteznek ezek a hosszútávú szériák, vagy csak a képzeletünk hiteti ezt? Pszichológiai magyarázata van inkább ezeknek a sorozatoknak? Érdemes e tovább játszani egy rossz szériában, vagy játszunk stop loss stratégia szerint?

Természetesen ezek mind ember/személyiség függőek. Én is rendszeresen estem ebbe a hibába, hogy vissza akartam szerezni az elvesztett pénzt, ami csak a bajt hozta. Mostanra megtanultam mik segíthetnek: felállok, megmosom az arcom, kis szünet, átnézem a bukó handeket és visszaülök. Ha tudjuk hozni az optimális játékunkat játsszunk tovább tiszta fejjel, ha nem megy hagyjuk abba. Másnap, amikor visszaülünk higgadtan jobban fog menni ( tehát kijátszottuk a rossz szériát előző nap :) ? ).

A folytatás - handekkel színesítve - coming soon...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://aszmagas.blog.hu/api/trackback/id/tr311622416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vegrobert 2009.12.30. 22:24:01

Na most azért villantok!
(már ami az olvasmányaimat illeti)
Phil Gordon: A póker kis zöld könyvében az alábbi sorokat találtam!
Ld. 199.-oldal
2. bek. (mint a Bibliában)
"Azonban nem létezik olyan, hogy szerencsés sorozat. Legalábbis matematikai értelemben nem. Viszont teljesen más a helyzet a jelenség pszichológiai vonatkozásával."

Persze ami itt le van írva az arról szól hogyan, kell(ene) játszanunk egy olyan ellenfél ellen, aki azt gondolja, hogy nyerő szériában van.
Emellett én azért azt gondolom, hogy a szerzőnek is néhányszor megfordult a fejében az, hogy a pofonok amiket kapott, az esetleg nem-e valami bukó szériának köszönhető?
Én is sokszor gondolok bukó szériára amikor játszom, és nem úgy jön össze ahogy terveztem, de ez szerintem, csak a matematikai véletlenszerűségek különös összjátéka.
Egy jó játékos attól jó játékos, hogy legyőzi a nála rosszabb játékosokat.
A klasszis játékosok inkább pszichiáterek, mint játékosok, méghozzá nagyon-nagyon drága pszichiáterek.
Akasszak tengelyt egy nálam nyilvánvalóan sokkal jobb játékossal?

Ui.: Tök jó az oldalad! Kár hogy ritkán írsz!
süti beállítások módosítása